Pandémia Životné poistenie

Pandémiu majú niektoré poisťovne vo výlukách. Čo to znamená?

koronavírus poistenie

Na čo dávať pozor, keby ste sa nakazili koronavírusom a chceli by ste požiadať poisťovňu o finančné plnenie vrámci vášho životného poistenia? Pripoistenie dlhodobej PN-ky alebo hospitalizácie pre prípad choroby pomôže, ale nie v každej poisťovni.

Niektoré poisťovne majú v podmienkach výluku v prípade vzniku epidémie alebo pandémie. To znamená, že keby ste ochoreli alebo nedajbože zomreli na následky infekcie koronavírusom, nárok na poistné plnenie by ste nemali. 

Neznamená to, že je to jediná výluka, ktorú vo svojej zmluve môžete nájsť. Každá zmluva životného poistenia má svoje poistné podmienky, ktorými sa v prípade poistnej udalosti poisťovňa riadi a na základe ktorých rozhoduje o nároku a výške poistného plnenia.

Podmienky a výluky rozhodujú o výsledku

Ak máte v zmluve poistenú PN-ku od 29. dňa so spätným plnením, znamená to, že musíte byť PN minimálne 29 dní na to, aby ste mali nárok na poistné plnenie. Spätné plnenie hovorí o tom, že vám vyplatia dávku za každý jeden deň od začiatku vašej PN-ky.

Ak by ste mali poistenú PN-ku od 29. dňa s následným plnením, nárok na poistné plnenie by vám vznikol až od 30. dňa PN. Za prvých 29 dní by ste nedostali nič.

Rovnako to funguje, ak je pri pripoistení PN-ky pandémia vo výlukách. Ak budete z tohto dôvodu na PN-ke, nemáte nárok na poistné plnenie. Bez ohľadu na to, ako dlho budete chorí.

Preto je veľmi dôležité vybrať si kvalitnú poisťovňu a pri životnom poistení nepozerať len na cenu. Väčšinou totiž zistíte, že ste neušetrili, ale platili ste za niečo zbytočne.

V najväčších poisťovniach ako je napríklad Allianz, Generali a AXA sú klienti krytí aj v prípade takejto nákazy. Čiže ak máte správne nastavenú poistku, môžete si uplatniť nárok na poistné plnenie aj v prípade práceneschopnosti, hospitalizácie pre prípad choroby alebo smrti z dôvodu koronavírusu.

Starú poistku môžete zmeniť

Pri uzatváraní novej poistnej zmluvy môžu byť nevýhodou čakacie doby, teda niekoľkomesačné obdobie od podpisu, počas ktorého ešte nie je poistené riziko kryté. Finančný sprostredkovateľ vám ale môže vašu starú poistku preniesť do novej poisťovne. Napríklad aj do takej, ktorá pandémiu kryje.

Pri takejto zmene vybrané poisťovne akceptujú čakacie doby z pôvodného poistenia, vďaka čomu budete krytý nepretržite.

Dodržiavajte karanténu, inak môžu krátiť plnenie

Ale pozor! Aj veľké poisťovne prísne dbajú na to, aby ste dodržiavali všetky pravidlá a podmienky, ktoré v súvislosti s koronavírusom nariadila vláda, teda aby ste napríklad neochoreli vlastným pričinením. O čo ide? 

Keby ste napríklad podcenili situáciu, ktorá bola na Slovensku vyhlásená 12.3.2020 – nedodržali by ste odporúčanú karanténu a vystavili by ste sa tak riziku (cestovali do zahraničia alebo napriek zákazu otvorili svoju prevádzku atď.), v takomto prípade môže prísť ku kráteniu poistného plnenia.

Preto je nutné, aby bolo vaše poistenie nastavené správne, ale aj to, aby ste sa správali zodpovedne a neohrozili sa na zdraví dobrovoľne. V takýchto prípadoch totiž nie je dôvod, aby ste žiadali poisťovňu o poistné plnenie.

Pracujeme aj online, poradíme vám

Chcete sa poradiť, na čo máte nárok v súvislosti s vašim životným poistením? Alebo by ste sa radi teraz poistili, prípadne svoju staršiu zmluvu zaktualizovali? FinGO.sk makléri vám poradia bezplatne aj v týchto dňoch. Pracujeme aj online a môžete sa na nás kedykoľvek obrátiť z pohodlia vášho domova. Viac informácií nájdete aj na našej internetovej stránke www.fingo.sk.

Chcete poradiť? Nechajte nám kontakt, my sa vám obratom ozveme.

Kategórie

Cestovné poistenie Finančné správy Fingo radí Hypotéky Investície Napísali o nás Neživotné poistenie Novinky Fingo Osobné financie Pandémia Podnikateľské úvery Poistenie majetku Život vo FinGO.sk Životné poistenie

Mohlo by vás zaujímať

Najčítanejšie články

Najnovšie články